Zlevněte si OKAMŽITĚ vše o 3 % s naším vánočním kupónem  vanoce24  použijte ho v košíku

Doprava zdarma
nad 8999 Kč
Po–Pá (9:00–17:30) Kontakty
Doprava zdarma nad 8999 Kč

Na co si dát pozor při koupi zahradního nábytku


Vytvořeno: 05. 02. 2017
0 komentářů
Kategorie: Inspirace a tipy

Mnoho z nás si možná řekne, že na koupi zahradního nábytku je ještě dost času. Opak je pravdou. A pokud přeci jen plánujete koupit tento nábytek až na jaře, máme pro vás několik rad a doporučení, na které je třeba pamatovat ještě před samotným nákupem.

Někdy se stane, že plastová židle praskne pod hmotností sedícího, nebo se ulomí noha u zahradního stolu. Kde je chyba a co můžeme reklamovat?

První krok

Než půjdete kupovat zahradní nábytek je nutné si uvědomit, že musí splňovat jinou funkci než ten do interiéru. Pokud totiž venku použijete židli z kuchyně, nesmí vám zmoknout. Konstrukce, použitý materiál i povrchová úprava odpovídá totiž jejímu určení.

Záruka

Oproti tomu zahradní nábytek musí být schopen odolat dešti, vlhku, slunci i mrazu bez jakékoli změny, alespoň po dobu danou v záručním listě. Ta je daná zákonem a trvá minimálně 24 měsíců. Platí jak pro dřevěný, plastový, kovový nebo jakýkoli jiný nábytek. Obchodními podmínkami a záruční době je dobré věnovat pozornost. Dozvíte se tam, co lze a co nelze reklamovat.

 

Zahradní souprava AXIN

 

Jak tedy vlastně nakoupit?

V první řadě si určitě zkontrolujte, zda je v prodejním dokladu a záručním listě napsáno, že kupujete nábytek k venkovnímu použití. Obecné podmínky reklamace totiž znějí jasně: "Záruka se nevztahuje na závady vzniklé použitím v podmínkách, které nejsou běžné u daného typu výrobku a na závady vzniklé působením živlů."

Správná péče

O zahradní nábytek byste měli pečovat nejen proto, aby vám dobře a dlouho sloužil, ale také z důvodu abyste se mohli domáhat vrácení peněz v případě, že přestane plnit svůj účel. Čtěte návod k použití, protože někteří prodejci mají v reklamačním řádu uvedeno, že "nárok na uplatnění záruky zaniká neodbornou montáží, zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče." Při reklamaci se zkoumá jestli zákazník dodržoval návod na údržbu. V návodu na použití musí být také uvedeno má-li nábytek nějaké omezení.

Správné uskladnění

Pokud vám zahradní nábytek zmokne a tím se poškodí, je na vině výrobce. Pokud ho necháte mimo sezónu na silném mrazu a nábytek se tím poškodí, je vina na vaší straně. Nárok na reklamaci zaniká.

Oprava, výměna, vrácení peněz

V případě poškození rozhoduje druh. Pokud je závada odstranitelná lze požadovat výměnu součástky nebo celého zboží. Pokud se závada odstranit nedá, máte právo požadovat peníze zpět. To vše musí proběhnout do 30 dní.